תהליך בניית אתר

בניית אתר עבור לקוחות נתפסת על-ידי חברות רבות שמציעות שירותי בניית אתרים כמטלה טכנית בעיקרה: קצת עיצוב שמושך את העין, תשתית לדפדוף ולהכנסת תכנים, קישורים לאתרים אחרים לפי הצורך, בדיקה שהכל עובד – וקדימה, לעלות לרשת. אין טעות גדולה מזו, ולקוחות שאינם מוודאים היטב מה מציעה להם חברת בניית אתרים ובאיזה תהליך היא מתכוונת לעבוד עלולים למצוא את עצמם לפני שוקת שבורה.

חברת בניית אתרים רצינית לא תתחיל שום עבודה טכנית לפני שהקדישה זמן ומחשבה להבנת עסקו של הלקוח ולהבנת השוק שבו הוא פועל. בניית אתרים באינטרנט ללא הבנה כזאת פשוט מחטיאה את המטרה, כי הכלי הבסיסי ביותר לתקשורת בין החברה לבין הלקוח – "השפה" שבה מדבר הלקוח – אינו מוגדר. אם אין שפה משותפת עם הלקוח ואם אין הבנה של עולמו העסקי, מעטים הסיכויים שמקימי האתר יבנו אותו בצורה שאכן תסייע ללקוח.

השלב הבא אותו יש לבצע הוא שלב ההגדרות וההסכמות עם הלקוח. בניית אתרים ללא תוכניות מפורטות שמקובלות על הלקוחות, ללא הגדרת הצרכים שלהם וללא הגדרה חדה וברורה של מטרות האתרים, לא תוביל לשום מקום. חברת בניית אתרים והלקוח שמבקש שירות של בניית אתרים חייבים לשבת ביחד "עד שייצא עשן לבן" – עד שכל השאלות נדונו, כל התשובות ניתנו, כל המידע הרלוונטי הוחלף, כל המטרות הוגדרו היטב, לוח הזמנים סוכם, הושגו הסכמות על המחירים, ובמידת האפשר אף נבנו דפים מספר להמחשה ראשונית של המוצר המוגמר. שני הצדדים – גם הלקוח וגם החברה שמציעה שירות בניית אתרים – חייבים להקפיד הקפדה יתרה על השלמה מלאה של שלב זה. קיצורי דרך בשלב זה הם מתכון בטוח לחילוקי דעות מרים אחר-כך.

מניין יגיעו התכנים? זו השאלה החשובה הבאה בתהליך של בניית אתרים לאינטרנט. שלד האתר ועיצובו אינם חשובים כמו התכנים שבו, ואתר ללא תכנים משמעותיים וטובים – הן טקסטואליים והן ויזואליים – פשוט לא ישכנע את הגולשים. פעמים רבות מדי פוגשים באתרים מרהיבים עם תכנים דלים, ופעמים רבות מדי התכנים שמוצעים באתרים אינם מספקים או אינם מושלמים. כל גולש מכיר את החווייה המתסכלת הזאת, ותגובתו המיידית והמוצדקת היא – מעבר מיידי לאתר אחר. חברת בניית אתרים טובה מעסיקה בדרך כלל מומחי תוכן מעולים שמסוגלים לצקת באתר את התכנים הדרושים, אך הלקוח הוא זה שחייב לספק את המידע ואת המסגרת. ללא עבודה משותפת לא יקום אתר משכנע ויעיל.

עיצוב האתר חשוב מאוד, ואתר שאינו נעים לעין אינו מושך את הגולשים ואינו מעודד אותם לשהות בו. אבל, חשוב להבין כי עיצובו של האתר צריך להיות פונקציונלי בעיקרו ולתמוך במטרת האתר. עיצוב אתר ראוותני ומתנשא עם גרפיקה שמעמיסה על החושים ומסבה את תשומת הלב מן התכנים המשמעותיים עלול לגרום לאתר נזק יותר מתועלת. בניית אתרים טובים מחייבת עיצוב צנוע, נעים ופונקציונלי, והאתר צריך להיות מהיר לעלייה וזריז ביישום. חידושים הם חשובים, אבל הגזמה ויזואלית היא טעות קשה.

תהליך נכון של בניית אתרים חייב לכלול בסופו בקרת איכות ובדיקות יסודיות. מטרת שלב זה לוודא כי העיצוב אכן פונקציונלי, התכנים נכונים וברורים, התמונות מסייעות להבנה, הטקסטים נקיים משגיאות, כל הקישורים עובדים, כל הטפסים והאפליקציות האינטראקטיביות פועלים כהלכה, זמן התגובה מהיר וסביר, אין שגיאות מביכות ואין מבואות ללא מוצא. רצוי מאוד כי הבדיקות יבוצעו גם על-ידי גורם חיצוני, שאיננו "שבוי" בקונספציות של בניית אתרים מצד אחד ושל לקוח להוט מן הצד האחר.

חברת נט-סטייל מתנהלת בדיוק לפי התהליך הזה, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

  • מבצע לזמן מוגבל ל - 10 לקוחות בלבד

    בניית אתר - חינם
    קידום אתר - עם תשלום קבוע בעבור עלות המאמרים ותשלום משתנה המתחיל מ - 0 ש"ח בהתאם לתוצאות. (ניתן להעביר לנו מאמרים ולחסוך את התשלום בעבור עלות המאמרים)
     


  • נותרו 3 מקומות בלבד...
    השאירו פרטים והבטיחו
    את מקומכם





     

 
שם האתר
מלה
מיקום
 

שושי זוהר

תחפושות

1

 

לשכת החוקרים

חוקר פרטי

1

 

מיטייר

צמיגים בזול

1

 

דויטש גרופ

מכונות אריזה

1

 

קראוון ישראל

קראוון

1

 

דפוס עמל

נייר מכתבים

1

 

סרג'ו

לימוד עיצוב שיער

1

 

סוכות ירושלים

סכך לסוכה

1

 

לובלינר

מזנונים

1